divendres, 24 de juliol del 2009

La festa major




A la meva ciutat, la festa major és l’esdeveniment de l’any, un acte sagrat, 5 dies de festa grossa, on et retrobes amb gent que no pots veure però a qui has de saludar, fer el paperet, dos petons, preguntar que tal... Cada pas que fas pel càrrec és aturat per la barrera humana de la gent que et para per xerrar. Un agobi. Des de fa una setmana quan em creuo amb algú, em fa la mateixa pregunta : "Estaràs per la festa major ?". I la meva resposta els hi arriba com l’anunci de la fi del mon. "No". Llavors ja son mirades d’incredulitat, perquè avia’m com no puc estar per la festa major ? Hi ha alguna cosa millor o comparable a fer durant aquells dies ?Mouen els llavis tremolosos , per trobar la manera d’escopir una nova pregunta, encara més existencial : "i per què ? ".
Tinc varies respostes preparades en funció de qui em fa la pregunta :
- a un simple conegut : “marxo de cap de setmana amb algú...”. Aquesta resposta busca provocar la curiositat i fer rabiar el interlocutor perquè es mort de ganes de saber, qui és aquest algú. Durant uns minuts fins hi tot s’oblida de la sagrada festa major, sent més indispensable saber amb qui coi foto el camp.
- a un amic : “marxo fora però torno diumenge”. Li demostro així que estic pecant a mitges i que se’m veurà el pèl almenys els dos últims dies de festa. És una manera de no decepcionar-lo completament. Així mantinc l’estatus de persona si grata.
- a un company de feina : “ no, perquè l’endemà estàs fet pols i no hi ha manera de rendir.” . S’ha de guardar la compostura amb la gent de la feina, perquè si te la poden fotre hi van sense compassio. No seria el primer cop que algú em retreu d’haver sortit i no està en forma....
- a la meva mare : “ ja no és per mi, mama, aniré potser a fer un tomb l’últim dia que toca la Salseta del poble sec. Per cert voldràs que t’acompanyi a sentir el Concert d’havaneres ? ( ho tenim això, els de la muntanya, som tots una mica llops de mar...)
- a la meva veïna : “ que dius...marxo....no hi ha qui dormi per la nit, la musica entrar per qualsevol forat de la casa, mira que està mal aïllat, ho haurem de parlar a la propera reunió de veïns. Per cert que tal els nens ? “
En fi, avui comença la festa major i jo no hi seré partícip. La faré a la meva manera i qui saps, potser amb algú !

2 comentaris:

Ico ha dit...

Eso está bien, siempre tener respuesta para cada caso. Pero qué agobie tener que estar buscando explicaciones para todo¡¡¡

dintel ha dit...

A mi no m'agraden gaire, doncs he anat a tantes que ja les tinc aburrides. Però aquest any en toca un altra cop la de Gràcia. Després, quan hi sóc, no se'm fa tan feixuc.