dimarts, 19 de maig del 2009

Manuals


Odio els manuals d’instruccions.
Cada cop son més sofisticats i menys comprensibles. Com que la majoria de les coses que es fabriquen actualment es fan pel mercat mundial, els manuals ens arriben en 20 llengües i et passes mitja hora buscant una llengua que entenguis. En mig del polonès, suec, finlandès, rus, danès, txec... acabes trobant , com si fos un salvador, la part en castellà.
Les primeres pagines d’aquests manuals son les que et fan sentir més ignorant, per no dir més idiota : “ per posar les piles primer ha d’obrir la tapa...”. No mira agafaré una “taladro” i faré un forat per embotir hi les piles”. O bé :“ ha d’endollar el telèfon a una presa de corrent elèctric per que funcioni “ . Vaja no hi havia caigut amb això que l’endoll s’havia de posar en una presa elèctrica. Jo estava buscant algun forat en el meu cos per posar lo...
No m’agraden els manuals.
Més que manuals, son totxos que t’enreden. Cent pagines per explicar-te com funciona un mp4. I total és per escoltar música : play i s'ha acabat! Les tres quartes parts del que llegeixes no et serveix mai per a res però si ets una bona nena t’ho has de llegir tot, fins hi tot la part sobre la garantia i serveis post venda.
Odio els manuals d’instruccions.
Però.........un dia , em van deixar una nevera mini bar per posar-la al maleter del cotxe. En el moment de entregar-me la em van demanar si volia el manual d’instruccions. Jo, evidentment, vaig dir que no el necessitava , que total era una nevera, i no un ordinador per a fer funcionar una central nuclear.Un cop endollada la nevera a una presa especial del cotxe, hi vaig posar entre altres coses cerveses i xocolata. Contenta i feliç amb la meva nevera vaig marxar.Al cap d’una hora em vaig parar per anar a buscar una cervesa fresqueta a la meva nevera . Fresqueta......Jo si que em vaig quedar gelada quan al obrir la nevera, em vaig adonar que les cerveses estaven calentes ! Ves per on, la punyetera nevera tenia opció A i B : A per refredar, B per escalfar.....I la llesta de mi no ho sabia.....perquè no m'havia llegit el maleït manual d’instruccions.
Odio els manuals d’instruccions.
Per la seva culpa aquell dia em vaig haver de beure una cervesa amb gust a pixum fins a trobar una gasolinera.....
I la xocolata ? Nocilla, nens, em vaig trobar amb nocilla !

5 comentaris:

Unknown ha dit...

Ravie de te lire à nouveau avec un post toujours aussi réaliste et bourré d'humour.

J'ai bien ris en imaginant ta tête devant la bière chaude et une espèce de "nocilla maison"

A l'avenir essaie de jeter un rapide coup d'oeil à la notice d'emploi, ça peut toujours servir à éviter les surprises jejeje !!!

En même temps on a tous vécu cette situation plus d'une fois.

Dans l'attente de nouvelles lectures
Biz

Ico ha dit...

ja..ja.. yo nunca paso de la primera hoja.. siempre es más recurrente darle el aparatito a cualquiera con más paciencia que lo ponga a funcionar o que se lea el manual de instrucciones...ja.ja.. la cerveza caliente no por dios.. pero la nocilla tiene en ,un momento de desesperación chocolateril. tiene su punto..

Jeanne ha dit...

Los manuales de instrucciones al fuego y los libros a la mesilla.

Luego quizás tendremos aparatos inservibles....mais...c'est la vie.

J.

´´ ha dit...

Nocilla que merendilla , yo soy incpaz de entender un manual de instrucciones . Lo importante es no darle la vuelta al cd para escuchar las caras b , una vez entendido esto el resto ya es demasiado complicado.

dintel ha dit...

Em passa el mateix, els odio.