dimarts, 13 de gener del 2009

TRAFIC


Aquest mati mentre estava fent cua per arribar a la feina m’he recordat d’una cançó del cantautor francés Francis Cabrel, que es diu : “El meu lloc en el tràfic” .

Diu així :
“El dia comença
M’acabo de llevar
I ja porto una fulla a les galtes
.......
El motor que engego
M’ajuda a agafar lentament
El meu lloc en el tràfic
.....
M’agradaria que algú em deslliures
Però el qui he escollit
Em dono el just per viure
I massa poc per a que pugui fugir
.......
Hi ha tantes coses greus
Que succeeixen en els carrers
Que els meus fills ja saben
Que un dia hauran d’agafar
El meu lloc en el tràfic”

Trobo que és una visió molt realista de la meva, de la nostra vida.
De bon mati ja vaig de bòlit per arreglar me i marxar a treballar. Em “tunejo” de dalt a baix per donar la millor imatge possible, desperto a corre cuita les meves filles que mig dormides s’han de rentar, vestir-se, esmorzar, preparar la cartera i ràpid ( sempre ràpid ) cap a l’escola. El temps se’ns cau a sobre com una tapa d’olla a pressió i em passo l’estona cridant com una histèrica : “va espavileu que arribaré tard a la feina !”.
Les abandono a l’entrada del col·legi, pujo al cotxe, torno a baixar les interpelo, les hi faig un peto ( m’oblidava que era mama i que els nens necesiten petons i abraçades per comença bé el dia...) , torno a pujar al cotxe i direcció la feina.
A la carretera, cotxes i més cotxes, pitades, esquivades, males cares..... Surt més fum del cap de la gent que dels tubs descapaments. Crec que contamia més l'ambient el mal humor de la gent que el propi co2 que desprenen els vehicles.....
Sort que la musica a fons em fa oblidar per un moment que no soc cap formiga sino un ser humà. I aixo que el meu cotxe és negre, la meva jaqueta també i que vaig seguint ordenadament el cotxe del davant.
Treballo per satisfacció però sobretot per una necessitat alimentaria !!!Com la majoria ja ho sé. Tampoc em puc queixar, jo tinc la sort de tenir una feina.
Com diu molt encertadament la cançó em donen el just per viure però massa poc per a poder fugir !
I demà tornem hi.....i més tard ho faran elles.

3 comentaris:

´´ ha dit...

si , te dejo dos canciones que hablan de lo que comentas , son de Sanjosex

http://www.youtube.com/watch?v=yc_eX0CEECw

http://www.youtube.com/watch?v=WMC_q99aI_I

baldufa c'est moi ha dit...

No conocia Sanjosex ! Gracias buen descubrimiento ! Veo que es un tema que preocupa a muchos en todo caso nos hace reflexionar.

dintel ha dit...

Jo no pateixo això. Jo sóc víctima de RENFE, ;)